تیم برنامه نویسی و طراحی کلوپ

برنامه نویسی و طراحی وبسایت

تیم برنامه نویسی و طراحی کلوپ

برنامه نویسی و طراحی وبسایت

تیم برنامه نویسی و طراحی کلوپ

کلوپ پشتیبانی پی اچ پی فاکس، توسط گروهی از مدیران IPBFarsi افتتاح شد، چون قبلا پشتیبانی خوب و حرفه ای برای این اسکریپت وجود نداشت. ما در این مدت کم توانستیم کارهائی که برای دیگر سایت های پشتیبانی غیر ممکن بود و از عهده آنها خارج بود را ممکن سازیم، و ماژول هائی را طراحی کردیم که نه تنها در ایران، بلکه در دنیا حرف اول را میزند. آموزش هائی در سطح دنیا پخش کردیم که باعث افتخار آفرینی برای ایرانیان شدیم، و سایت های پشتیبانی دیگر که به عنوان مصرف کننده بودند و هستند، ولی ما سعی کردیم ایده های جدید را به کاربران عزیز معرفی کنیم.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

ماژول شمسی/قمری ساز حرفه ای کلوپ

شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۳۳ ق.ظ

برنامه نویس: فرید نجفلو
شاید شما از کسانی باشید که مدت هاست با phpfox سایت خود را راه اندازی کرد اید ولی با یک مشکل اساسی روبرو شده اید حتی اگر تازه وارد باشید دیر یا زود این مشکل گریبان گیر شما نیز خواهد شد که چیزی نیست جز تاریخ های های سایت شما ، که در یک شبکه اجتماعی جزو اهم موضوعات قرار دارد.

اگر شما بهترین مدیریت را داشته باشید و بهترین قالب را برای خود تهیه و در سریع ترین سرور قرار داشته باشید اگر فقط یک چیز باشد که نخواهد گذاشت سایت شما در چشم کاربرانتان حرفه ای جلوه دهد تاریخ های آن است!

کاربر ایرانی که نتواند تاریخ تولد ، رویداد ها ، فعالیت ها و سایر موارد خود و دیگران را به صورت تاریخ رسمی کشور خود ببیند بی شک آزرده خاطر خواهند شد.

قبلا دیگران این مشکل را دیده و تلاش کردنده اند تا چاره ای برای آن بیندیشند که بهترین راه حل آنها شمسی سازی بود که مشکلات فراوانی با خود به همراه داشت.

نحوه کار آنها بدین صورت بود که اقدام به ترجمه نام ماه های میلادی یا اضافه نمودن مقادیر جدید از قسمت زبان و ترجمه نموده و بازه زمانی تاریخ های قابل انتخاب را به شمسی تغییر داده اند و در بهترین حالت سعی در استفاده از کلاس ها و توابعی نموده اند

ولی عینا قابل مشاهده است که این روش ها پاسخگوی این مشکل نیستند و مشکلات زیاد دیگری به همراه دارند برای مثال:

  • دیگر سایت قابل تغییر بین تاریخ میلادی و شمسی نخواهد بود.
  • در واقع فقط حالت نمایشی تاریخ های تولد به صورت نسبتا صحیح قابل مشاهده بود
  • تاریخ های ذخیره شده در دیتابیس نا صحیح و اختلاف فاحشی با مقادیر صحیح داشتند
  • سایر بخش ها شمسی نشده بودند که هیچ در تاریخ میلادی آنها نیر مشکلاتی بروز کرده بود زیرا می بایست تاریخ میلادی انتخاب می شد ولی نام ماه ها به فارسی نمایش داده می شد (سعی شده بود با وارد کردن مقادیر جدید و تفکیک آنها این مورد بروز نکند ولی همچنان شمسی نبودن پابرجا بود)
  • در جستجوی کاربران و در بخش بازه سنی با سن های بسیار عجیبی روبرو می شدید (700 یا 800 سال !!!)
  • سایت به شکل دو رگه بود که بخشی شمسی و بخشی میلادی که هر دو ناقص شده بودند!
  • و مشکلات فراوان دیگر


ما ، تیم مدیریت و برنامه نویسی کلوپ نیز این مشکل ها را دیدم و به فکر و چاره اندیشی آن افتادیم و بر آن شدیم که آن را به صورت اصولی حل و از پیش روی شما برداریمروز ها و شب ها تلاش کردیم گاه موفق و گاه شکست خوردیم گاه تشویقمان کردند و گاه خواستند مقابل این کار ایستادگی کنند ولی ما امیدوارانه به تلاش خود ادامه دادیم و از تمام تخصص خود بهره گرفتیم و پیش رفتیم.


حال با افتخار می توانیم بگوییم :

مشکل حل شد !!!
ما چیزی را بوجود آوردیم که قبلا جزو آرزو ها بود و دست نایافتنی ولی ما و شما به آن دست یافتیم

هم اکنون شما می توانید با یک افزونه حرفه ای و نصب کننده حرفه ای آن در چند دقیقه سایت خود را حرفه ای و دلچسب برای کاربران خود کنید تمام تاریخ های نمایشی ، تاریخ های تولد ، فید ها ، رویداد ها ، تایم لاین ها ، تبلیغات ، ادمین پنل و ... همه به تاریخ زیبای ما یعنی شمسی مزین شدند و همچنین موقع انتخاب زبان عربی، کل تاریخ های سایت به عربی قمری تبدیل خواهند شد. البته ما می دانیم که هیچ کاری بی نقص نیست و شمسی ساز ما نیز در نسخه های اولیه خود می باشد ولی به کمک همدیگر اگر نقصی هم وجود داشته باشد از بین خواهیم برد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی